2005-10-12

Neo

Det har glunkats en hel del om samhällsmagasin Neo som kommer att materialiseras någon gång under årets slut. Redan nu kan man gå in på magasinets webbplats och få en känsla för vad som är på gång - och det ser riktigt lovande ut. Chefredaktör Sofia Nerbrand, tidigare redaktör på Axess, borgar tillsammans med bra redaktörer och redaktionsråd för spännande och intressant läsning.
Personligen har jag inte riktigt vant mig vid benämningen ”den nya borgerlighetens samhällsmagasin”. Det nya liberala samhällsmagasinet ljuder bättre i mina öron, men så länge inte alla läsare förväntas dricka enkom ”krämig cappuccino”, utan liksom jag kan föredra en stark enkel espresso emellanåt så är jag helt tillfreds.

1 kommentar:

Anonym sa...

Presentationen är av magasinet är faktiskt riktigt riktigt dålig. Jag hoppas att artiklarna i magasinet inte kommer präglas av samma tredje rangens reklamsvenska. Gör de det så kommer då inte jag att köpa magasinet.