2005-07-19

In The Sun

Ingenting kan mäta sig med svensk vår i fråga om senfärdighet. För att bli av med abstinensen utan att chocka kroppen med alltför mycket värme blev årets marsresmål Skottland. Blåfrusna isgator här, ljusgröna gräsmattor där. Så hade det inte varit för maten så…
Nej då, så farligt var det faktiskt inte med den saken. Inte alls faktiskt. Jag höll mig borta från natthakets tveksamma specialitet (Deep Fried Mars Bar) och Haggis är helt klart underskattat. Vette tusan om inte fish n’ chips är det också. Att det inte funkar här hemma beror kanske bara på miljön? Jag tänkte på det när jag läste Marcus Bohlins krönika i Sundsvalls Tidning som hyllar ”en fish n’ chips inslagen i gårdagens The Sun”.
”För en anglofil som mig själv blir det inte bättre än så. Konstigt nog känns det inte lika spännande att tänka sig in i en situation där man sitter på Navet med fiskpinnar och pommes frites inlindat i Råd och rön”, skriver han.
Så sant, så sant. Det är atmosfären som gör hela skillnaden. Here Comes the Sun...

1 kommentar:

Anonym sa...

There are a few books on the subject, some very